Isnin, 23 Disember 2019

Sakit paling teruk yang pernah saya rasa ( jaundice + gastric ) PART 2

Hello everyone 🌸

Hari ni appointment saya , then sy tejumpa banyak cousin saya dtg hospital ternyata dibulan yg mulia ini banyak yg sakit sakitan hahaha

my big bro hantar pigi hospital sy tau dia marah tapi dia tahan saja sebab dia main game macam biasa saya datang jam 1lebih awal ambi no awal la turn sy ye ke tak 😂 cerdik nya pondan kan hahaha. and no saya la pertama keluar di monitor 😝 , daftar terus go pigi makmal hm best la sebab ada satu borang saja sa nampak di meja.
orang pun tiada lagi dalam makmal tapi uolls tau bikin sakit jiwa raga saya first ambi darah, saya punya keputusan la juga yang paling lama 😂 i dunno la maybe sebab borang saya ada dua , and banyak mau dicheck borang pertama untuk check kuning, darah putih, fungsi hati dan sebagainya borang ke dua utk check darah beku. 
so masuk la aku diletak suda borang ku dan diambil heran ba aku sis selalu nya lelaki yg hensem tu yg ambi darah ku, tapi hari ni dia tiada, ganti nya perempuan bertudung tu sekali dia ambi darah ku sis sakit bah, tda sama macam lelaki tu, cara dia sakit i dunno y, mcm.kasar cara dia kurang ajar la juga pelatih kali, but i prefer lelaki hensem tu yg ambi darah ku lembut je belaiannya halus je pandangan dan cara dia mencucuki ku mengambil darahku cing 😂 . selalu kalau dia ada kami agulit juga la sebab tebiasa suda tiap dua mingga muka ku saja yg paling laku di sana ambi darah doc yang handle saya pun saya biasa suda. 


tidak ka ini satu kegembiraan buat saya. from 198 to 119.1 😭 sis bukan senang mau kasi turun kuning its take a long time to heal, saya rasa emo sikit la sbb banyak yg i lalui selama ni tapi tda ku pahat di blog ku ini.. cuma  gastric masi sakit, and mual masih lagi. ada ka ini anxiety 😢 


dan
syukur puji tuhan la ya ampun kamu tau ka kuning kaka turun 😘 , tapi fungsi hati masi sama macam hari tu, darah beku pun tiada juga, just next month sy ada appointment dengan pakar hati . semoga kisah lalu ku gak keliatan yaa 😝. takut kaka dia pakar hati, apa ka dia akan tau hati ku ini sering kali terluka, 😢😂 cingblak 🤣

then dapat result saya pgi bilik doc sesi soal menyoal la kan, semua ok cuma seminggu ini saya punya badan gatal 😭 i kennot sleep sangat gatal at the middle of the night gettew macam lagu kelly Clarkson kan hahaha, serius sangat gatal my whole body gatal, muka saya pun gatal tapi saya tda garu la nanti makin pecah muka saya, suda la pecah makin pecah lagi aku 😂 . doc ckp tu semua effect dari kuning dalam badan saya, sebab dulu kuning saya sangat la tinggikan so no worries la kono, kalau kuning makin turun ok suda tu dia blg yang penting jaga pemakanan terutama rokok & alcohol di larang keras, ( fuckkk. ) .. saya cakap la lagi doc perut saya masi sakit, nda hilang so dia suru aku baring sis, ditekan nya perut ku dia bilang ok saja sebab klau hempedu ada bengkak bole tesentuh ada keras but syukur la tiada even hari suda buat ultrasound & scan , doc bagi ubat gastric jenis pill chew yee bukan cecair macam hari tu and ubat mual sebab mual aku sis kuat betul kalah2 org pregnant ,kesian kan jadi pondan teruk alahan serorang pondan, sebab dosaa kot haha , harap2 la dengan izin alam kayangan ubat dpt kasi sembuh sakit sakitan dan mual ku yang hari2 sakit. . so apa cer 7 hari lagi new year, harus kah aku sambut? bekeliaran kerayapan dimalam hari ahuyum ra ombre ecingon?

jawabnya tida la sis, 😌😭 
lg pun sa x mau muncul d depan org2 skg cuz you know i kurus banget from 55kg now 47kg ada naik sikit i lose to much weight .. plus saya punya muka sekarang langsung tda tejaga sini sana Blackhead,jerawat , kusam, pucat smua tekejut nampak saya sbb banyak berubah dari atas sampai bawah nangis la ko pundan 😭. mcm bukan diri sa suda sa rasa.


so itu saja ya gais nanti apa-apa saya update lagi.. 

Thanks for reading 🌸

Tiada ulasan:

Catat Ulasan